Årets høsttur går til Rauland Høgfjellshotell. Turen er åpen for alle, men det er et begrenset antall deltakere så første mann til mølla prinsippet gjelder. Alle som har meldt seg på vil motta mail med program for turen. Vi satser på en liten gåtur når vi kommer frem på onsdagen, heldagstur på torsdag og en liten tur på fredag før vi reiser hjem. Oppmøtested og klokkeslett avtales nærmere.
Dag 1:
Avreisedag til Rauland møter vi ved Kviteseid brygge kl 1100 der vi tar en pause og inntar mat/drikke. Ta med niste.
Avreise Kviteseid kl 1145. Vi kjører direkte til Skinnarbu Nasjonalparkhotel og parkerer bilen der kl 1300. Derfra går vi en tur i nydelig, lettgått terreng, 8 km. Ha med matpakke og drikke til denne turen.
Vi drar herfra til Rauland Høyfjellshotell og sjekker inn. Det bør bli rundt kl 1700.
Dag 2:
Tur til Bosnuten, krevende tur, 8 km tur/retur, ca 500 meter stigning fra startpunkt.
Avreise hotellet 0930, parkerer i krysset til Arabu hvor stien starter.
Når vi kommer til et bestemt stikryss kan gruppa deles i to. De som kan gå til toppen og de som vil gå i et slakere terreng innover mot Grasfjelltjønn.
Dag 3:
Avreise fra hotellet kl 1100. Vi skal ikke tilbake til hotellet. Alle må være ferdig utsjekket innen kl 1045.
Vi kjører til p-plass ved Falkenuten, ca 40 min. Turen opp til toppen er 1,3 km i fine sherpatrapper. Vi tar en pause på toppen og spiser nista vår.
Etter turen er ferdig er det mulig å dra til Lega, et lokalt ysteri og bakeri, ta en kaffe og kjøpe prisvinnende oster av geit og ku. Vi kjører forbi dette på hjemveien.
Pakkepris:
2 x overnattinger
2 x frokost med niste og fylt termos
2 x tre retters middag eller buffet
Fri tilgang til velvære avdeling med basseng, badstue og trimrom
Pris kr. 2600.- for medlemmer
kr. 2950.- for ikke medlemmer
Eventuelt enkeltrom tillegg kr. 560.- for medlem og 700.- for ikke medlem.
Eventuelle spørsmål kan rettes til Lasse tlf 977 31 777, Karin tlf 951 46 097 eller Gun tlf 975 10 948.